Zelená firma
Využívanie fotovoltaických technológií dáva zákazníkom spoločnosti signál, že jej záleží na životnom prostredí. Zákazníci takéto spoločnosti označujú ako zelené firmy a viac preferujú ich produkty či služby. „Byť zelený“ významne napomáha v marketingových aktivitách spoločnosti.
Zníženie daňového základu
Investícia do firemnej fotovoltaiky je jednorázovou investíciou a napomáha k zníženiu daňového základu. Táto výhoda urýchľuje návratnosť fotovoltaického systému pre firmu oproti návratnosti v rodinnom dome.
Lacnejšie energie
Návratnosť investície do firemnej fotovoltaickej technológie je počas jej životnosti niekoľkonásobná. Za predpokladu kvalitných komponentov, technológie a pravidelného servisu. Firmy z oblasti priemyslu môžu navyše požiadať o dotáciu z eurofondov - poskytnutie nenávratného finančného príspevku až do výšky 60% investície. Úspory na energiách je následne možné využiť pre biznis spoločnosti a tak sa viac zameriavať na jej rast.
Poistka pred zvyšovaním cien energií
Ceny energií sa každoročne zvyšujú. Cena energie z vlastnej fotovoltaickej elektrárne však nie. Fotovoltaická technológia tak poslúži ako poistka pred neúmerným navyšovaním cien elektriny.
Zvýšenie hodnoty spoločnosti
Firemná budova so solárnou technológiou jednoznačne zvyšuje hodnotu nehnuteľnosti ako i danej spoločnosti. Je to teda jedna z účinných foriem firemných investicií.