Spoločnosti po celom svete intenzívne hľadajú spôsoby ako pokryť svoje energetické potreby tak, aby čo najmenej zaťažovali životné prostredie. Rovnako je dôležité znižovať výrobné náklady a teda aby cena energií bola čo najnižšia a v potrebnej kvalite. Tieto ciele dokáže už dnes významne splniť práve fotovoltaická technológia. Ceny fotovoltaických panelov sa od roku 2009 znížili o cca 70%.

Zelená firma

Využívanie fotovoltaických technológií dáva zákazníkom spoločnosti signál, že jej záleží na životnom prostredí. Zákazníci takéto spoločnosti označujú ako zelené firmy a viac preferujú ich produkty či služby. „Byť zelený“ významne napomáha v marketingových aktivitách spoločnosti.

Zníženie daňového základu

Investícia do firemnej fotovoltaiky je jednorázovou investíciou a napomáha k zníženiu daňového základu. Táto výhoda urýchľuje návratnosť fotovoltaického systému pre firmu oproti návratnosti v rodinnom dome.

Lacnejšie energie

Návratnosť investície do firemnej fotovoltaickej technológie je počas jej životnosti niekoľkonásobná. Za predpokladu kvalitných komponentov, technológie a pravidelného servisu. Firmy z oblasti priemyslu môžu navyše požiadať o dotáciu z eurofondov - poskytnutie nenávratného finančného príspevku až do výšky 60% investície. Úspory na energiách je následne možné využiť pre biznis spoločnosti a tak sa viac zameriavať na jej rast.

Poistka pred zvyšovaním cien energií

Ceny energií sa každoročne zvyšujú. Cena energie z vlastnej fotovoltaickej elektrárne však nie. Fotovoltaická technológia tak poslúži ako poistka pred neúmerným navyšovaním cien elektriny.

Zvýšenie hodnoty spoločnosti

Firemná budova so solárnou technológiou jednoznačne zvyšuje hodnotu nehnuteľnosti ako i danej spoločnosti. Je to teda jedna z účinných foriem firemných investicií.

  • Register

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Or Reset password